- Treballar dibuixos, encara que no siguin educatius, ja que aquests es poden transformar utilitzant-los amb aquest ús i un treball al darrere.
- Fer fotografies perquè així ells aprenen a fer-les i a més aprenen a interpretar la realitat i treballen les distàncies, les perspectives,...
- Fer una ràdio perquè es treballa la llengua oral (a més a més poden escoltar la seva pròpia veu, cosa que personalment trobo que es una gran experiència) i el treball cooperatiu.
Per finalitzar la classe vam veure un vídeo de dibuixos animats per a nens molt conegut, en Pluto.
Primer vam fer una lectura mecànica dels fets observats a la pel·lícula, cosa que també farien els nens. Però després vam fer una lectura més profunda per saber quins eren els missatges que transmetien aquells dibuixos. Al analitzar-lo detingudament em vaig quedar gelada al veure quins eren els valors reals que volia transmetre disfressats d’altres. El que semblava una mera pel·lícula amb l’única intenció de fer veure els nens que han de fer el bé i no deixar-se portar pel mal amaga un munt de missatges catòlics i maxistes. També és cert que en l’any d’edició d’aquest vídeo es convivia amb uns altres valors, però això em fa pensar la gran quantitat de imatges que veiem amb un simple missatge al davant i tots els missatges que porta al rerefons. Al veure aquest vídeo em vaig sentir enganyada.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada